Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

no to start....stuki przy kęceniu kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • no to start....stuki przy kęceniu kierownica

    dzięki smyczka już wisi przy kluczyku SKODA
    Oktavia 110 km

  • #2
    no to start....stuki przy kęceniu kierownica

    jak w temacie - delikatne stuki przy kręceniu kierownicą na postoju - przekładnia pada?

    śmiertelne - czy nie? koszty?
    impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

    o syfie czytaj:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

    Komentarz


    • #3
      Mam to samo od jakichś 2-3 lat i UWAGA - tylko przy temperaturach poniżej zera. Byłem na sprawdzeniu całej zawiechy przedniej i nic - zero luzów.
      U mnie wygląda to tak, że te delikatne stuki są lekko wyczuwalne na kierownicy i słyszalne i można je wywałoać w memencie zmiany kierunku kręcenia kierownicą lub ruszaniu/zatrzymywaniu auta. W innych przypadkach raczej nie występują. Tak samo jak przy temperaturach wyższych niż 0 stC.
      Ja na razie nic z tym nie robię. Słyszałem teorię, że to wyrabia się wielowpust od regulacji wysunięcia kierownicy i nie należy zbytnio się tym przejmować. Ale ile w tym prawdy ?????? :evil:
      Jarek "Vinci"

      Komentarz


      • #4
        u mnie tez stuka jak sie szybko kreci lewo-prawo az pod nogami czuc, a co do temperatury to jak jest ponizej zera to olej w maglu gestnieje i niweluje stuki dopoki sie nie "nagrzeje",a jak jest cieplo to stuka caly czas.wiec chyba wniosek prosty, trzeba wymienic maglownice.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez boozee
          jak jest ponizej zera to olej w maglu gestnieje i niweluje stuki ...
          No właśnie, a u mnie jest odwrotnie :?

          [ Dodano: Czw 01 Sty, 09 02:26 ]
          Aaaa, i jeszcze poczytaj:

          Forum - Octavia Club Polska
          Forum - Octavia Club Polska
          Forum - Octavia Club Polska
          Jarek "Vinci"

          Komentarz


          • #6
            Mast, nie wiem jaki mam silnik - niby 2.0 benzyna ale co dalej??? takie samo pytanie zadalem na dziendobry , wiec oznaczenie znajdziesz na obudowie rozrzadu oraz w bagazniku obok kola zapasowego jest wlepka . Mozesz miec jeden z dostepnych z tej listy :P Forum - Octavia Club Polska
            Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
            Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
            A mówiła mama -
            "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
            http://campaign.scania.com/v8/

            Komentarz


            • #7
              dzięki Panowie

              oczywiście opcja z wielowypustem - bardziej mi pasuje niż perspektywa wymiany magla - cóż poobserwujemy.... auto mam od 30.12......
              póki co wiem że stuka mi przy kręceniu kołami przy małej prędkości ( cofanie, parkowanie, ect) i na postoju - chyba niezależnie od tempertury coby śmieszniej było....; a i jest to bardziej słyszalne niż wyczuwalne, a już na pewno nie w podłodze pod nogami :roll:

              a co do modelu silnika - jasne wlepa w bagażniku + rozrząd - tak jak w A4, nie pomyślałem o tym wcześniej ops:
              impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

              o syfie czytaj:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

              Komentarz


              • #8
                nie wiem czy w octavi tak jest ale moga byc gumy na maglownicy- jak sie wyrobia moze byc taki efekt

                Komentarz


                • #9
                  U mnie taki objaw oznaczał rozsypujące się łożysko McPhersona.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez houek
                    U mnie taki objaw oznaczał rozsypujące się łożysko McPhersona.
                    też pięknie :evil:


                    potwierdzam objawy:
                    - stukanie słuszalne (niekoniecznie wyczuwalne na kole kierownicy lub podłodze)
                    - niezalezne od temperatury
                    - tylko małe prędkosci - manewrowanie :roll:
                    impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                    o syfie czytaj:
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                    Komentarz


                    • #11
                      Wymiana łożyska jest stosunkowo prosta i tania...trzeba tylko dobrze zdiagnozowac. Watpię zeby to była wina przekładni kierowniczej, bo te w octaviach sa raczej bardzo trwałe.

                      Komentarz


                      • #12
                        Mast, to łożysko... u mnie też już zaczyna co raz postukiwać i objawy tak jak u Ciebie...
                        1.8T AGU L&K

                        2.0TDI BKD ELEGANCE

                        TOYOTA LAND CRUISER J95

                        Komentarz


                        • #13
                          W moim przypadku skrajne kręcenie kierownicą również powodowało stuki.
                          Diagnoza wskazała jednoznacznie: łożyska przednich kolumn do wymiany.
                          Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
                          www.lodz-eksploracja.org

                          Komentarz


                          • #14
                            łożyska same w sobie nie są drogie ale wymiana kosztuje tyle co te łożyska :?
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz


                            • #15
                              A ja proponuje zobaczyć pompe wpomagania i płyn wymienić może też pomóc
                              OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
                              MOJE CAR AUDIO
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

                              Komentarz


                              • #16
                                na 99% będą to łożyska McPhersona - miałem tak w FI.
                                o ile pamiętam wymiana nie była kosztowna, oczywiście należy zrobić zbieżność

                                pzdr

                                Komentarz


                                • #17
                                  Potwierdzam, że w 99% będą to łożyska McPersona.... już po wymianie (16.12.2008) co do kosztów - lepiej nie robić tego w ASO - lekko ponad 500 PLN i rzeczywiście koszt łożysk porównywalny z kosztem wymiany (zewłaszcza że liczą sobie w ASO 158 zł netto za rbg - zdzierstwo !). Nie krzyknołeś kolego ile kkm przelatane ma autko... u mnie sypnęło po 215 kkm.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    wojtek841, mój mechanik za t ą operację z częściami krzyczy 200zł...
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Maru 123
                                      wojtek841, mój mechanik za t ą operację z częściami krzyczy 200zł...
                                      :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

                                      i za to go lubimy łonego go :lol: :lol: :lol: :lol:



                                      BTW ostatnio jakby przestało stukać :roll:

                                      pojawił mi się natomiast luz na kierownicy - nie luz układu, tylko luz góra dół na kole kierownicy.... przewiduję łożyska w kolumnie :wink:

                                      przebieg 175tyś
                                      impreza integracyjna? symulacja rajdu? wyprawy Afryka i Azja, co-driving w N'kach/WRC ? -> dzwoń, pisz chętnie pomożemy

                                      o syfie czytaj:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=24429

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Podepnę się pod temat, może ktoś podsunie mi jakiś pomysł skąd mogą dochodzić stuki z przodu auta. Pacjent to Fabia I, mam nadzieję, że nie zlinczujecie mnie za to, że mając Fabię piszę na forum Octavii.

                                        Sytuacja wygląda następująco:
                                        jak jadę prosto to żadnych stuków raczej nie słychać, natomiast jak skręcam niezależnie czy w prawo czy w lewo na drogę z dziurami to słychać takie stukanie (zrobi tak "puk-puk"), auto było u mechanika i poza luzem na łącznikach stabilizatora nigdzie indziej go nie ma. Po wymianie łączników problem nie ustąpił. Dodam jeszcze, że przy pracującym silniku na postoju jak kręcę szybko kierownicą prawo-lewo to nic nie słychać, natomiast jak zgaszę silnik i kręcę kierownicą to słychać stuki. Podczas jazdy jak ruszam kierownicą prawo-lewo (test łosia) to też da się słyszeć te stuki. Czasami też słyszę stuknięcie jak ruszam samochodem pod górkę. Z góry dziękuję za wszystkie porady.

                                        Nagrałem film:
                                        tak to słychać na postoju.stuki na postoju
                                        Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.
                                        Moja Fabia

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X